Proje Web sitesi : www.fromchalktostem.com
Karaman Lisesi 2019-2023 stratejik planındaki hedeflerden biri olan;
-Okulumuzun Fen,Matematik ve Teknoloji alanında öğrencilerimize 21.yy
becerilerini kazandırmak, AB'nin ve ERASMUS+ programının önceliklerindendir. STEM konusunda öğrencilerinin gelişimini desteklemek isteyen 4 farklı ülkeden 5 farklı okul ile oluşturduğumuz proje ile okullarımızdaki STEM okuryazarlığını artırmayı amaçlıyoruz. Son yıllarda eğitime getirdiği yenilikçi bakış açısıyla dünya çapında önemsenen STEM; temel olarak Fen(Science),Teknoloji(Technology),Mühendislik(Engineering) ve Matematik(Mathematics) alanlarının disiplinler arası yaklaşımla ele alınmasını içermektedir. Japonya’nın 1980’de,Güney Kore’nin 2000’li yıllarda Asya’da yarattığı mucizeyi ülkemizin 2023 vizyonuna katkı sağlamak amacıyla farklı kültürlerin yenilikçi uygulamalarını paylaşmaları ve geliştirmeleri temelinde hazırladığımız proje ile proje ortağı okullarımızda STEM alanlarına ilgi duyan,yenilikçi,girişimci,yaratıcı düşünebilen bir nesil yetiştirmeyi amaçlıyoruz. Endüstri 4.0 devrimine tanıklık ettiğimiz bu günlerde güçlü ülke olmanın gerektirdiği 'Teknolojik üstünlük' bu alanda yetişmiş nitelikli iş gücü ile mümkün olabilecektir. Bu kapsamdaki Projemizin amacı; Öğrencilerimizi STEM ve Kodlama alanında geliştirmek,planlanan LTT aktiviteleri sayesinde onların bu alanda başarılı olabilmelerini sağlayacak 21.yy becerileri olan Yaratıcılık,İletişim becerileri,Entellektüel merak,Eleştirel düşünme,Bilgi ve Medya okur yazarlığıbecerileri, İşbirliği becerileri,Problemi tanımlama-formüle etme-çözme becerilerini kazanmış bireyler olarak okullarımızdaki eğitim süreçlerini tamamlamalarıdır. Avrupa'nın STEM alanındaki yetkinliklerinin paylaşılması ve iyi uygulamaların değişimi çerçevesinde, proje aktiviteleri proje ortakları arasında bütün faaliyetlerin tüm okullara adapte edilerek uygulanması üzerine kurgulanmıştır.
Yunanistan, İspanya, Fransa ve Türkiye’den projeye katılan ortakların temel sorunu yenilikçi bir eğitim anlayışı olan STEM’in klasik müfredat içerisinde yer almamasından dolayı bu konuda organize çalışmalar geliştirememeleridir. Türkiye’den projeye 2. okul olarak dahil olan Çavuşlu Ortaokulu STEM alanında Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Mersin Üniversitesi tarafından organize edilen çalışmalara katılmış, 8 öğretmeni STEM alanında eğitim almıştır. Proje çalışmalarına olumlu katkılar sağlayacağı düşünüldüğü için 2. Türk okulu olarak projeye dahil edilmiştir. Gerçekleşecek proje aktiviteleri ile; Proje ortağı okullardaki öğretmenlerin Fizik,kimya,biyoloji(science) ve matematik(math) gibi temel bilimlerin ortaya koyduğu kuramsal bilgileri alıp,teknoloji(technology) ve mühendisliğin(engineering) pratiği ile harmanlayarak hayata değer katacak yenilikleri yapacak öğrencileri
yetiştirecek proje tabanlı öğrenme farkındalıklarının oluştuğu, proje ortağı okullarımızda klasik müfredatın içerisinde Mühendislik döngüsü olmadığından öğretmenlerin Mühendislik döngüsünü derslerine entegre edebilme becerilerini geliştirdikleri bir proje süreci hedeflenmektedir. Projenin somut çıktılarından olan 'Tasarım Atölyeleri' sayesinde proje ortağı
okullarda,geleceğin yenilikçileri olacak öğrencilere yaratıcı problem çözme tekniklerini uygulama imkanı sağlanacaktır. Öğrencilerin gelecekte bu alanlarda iş gücüne katılmaları açısından 'Tasarım Atölyeleri' oldukça önem taşımaktadır. Çünkü geleneksel sınıf ortamı,STEM alanlarına katılım için öğrencileri çekmek yerine,STEM’e karşı ilgisizliği artırmaktadır. 'Tasarım Atölyeleri' ile proje ortağı okulların öğrencilere disiplinler arası işbirliği,sistematik düşünebilme, iletişime açık olma,etik değerlere sahip olma, araştırma, üretme, yaratıcılık ve problemleri en uygun şekilde çözebilme becerileri kazanmalarını amaçlayan yeni bir eğitim yaklaşımının oluşmasını hedefliyoruz.
STEM çalışmalarının okul dışı saatlerinde devam etmesi ve iş birlikçi öğrenmenin öğrenciler tarafından benimsenmesi için mikro çalışma gurupları oluşturacak ve bu gurupların birbiri ile rekabet etmesini sağlayacak aktiviteler gerçekleştiri lecektir. Proje ortağı okullardaki öğrencilerin Matematik,Fizik,Kimya,Biyoloji ders notlarının bir önceki öğretim yılına göre %10 oranında artması hedeflenmektedir.STEM'e dair oluşacak farkındalığın öğrencilerin Matematik ve Fen derslerine olan bakış açılarını değiştireceği kaçınılmaz bir gerçektir.Araştırma, çözüm üretme,kritik düşünme süreçlerini STEM sayesinde geliştirme imkanı bulacak öğrencilerin ders devamsızlığının bir önceki yıla oranla %6 oranında azalması,tüm derslerdeki akademik başarısının %5 düzeyinde artması hedeflenmektedir. Projenin uygulanmasından sonra proje ortağı okullarda STEM aktivitelerinin, ders planlarında minimum %10 düzeyinde artması hedeflenmektedir.